" The science of making things beautiful "
In spatele Brandului Lucas Design se afla oameni de productie pasionati, cu o experienta de peste 25 de ani in grafica publicitara si web. De-a lungul anilor, ne-au trecut prin maini proiecte diverse, cele mai multe de referinta in grafica publicitara din Romania. La inceput, criteriile de apreciere a lucrarilor erau sumare si bazate pe simtul artistic. Apoi ne-am dat seama ca nu era suficient. Lipsea stiinta care facea legatura dintre aspect si consumator si care ne-a aratat cat de importanta este comunicarea in succesul unui produs.
Branding si Identitate
Un alt aspect al muncii noastre este abordarea proiectelor din prisma mesajului si identitatii. Sunt inca manageri care cred ca un produs se poate vinde singur daca este ieftin.
Altii privesc marketingul ca pe o chestiune personala, isi descopera aptitudini de "surfer publictiar" si merg "pe valul" filmuletelor pe facebook sau instagram. Din pacate, toate aceste "strategii" duc, mai devreme sau mai tarziu la pierderea pozitiei in piata, sau la faliment, pentru ca piata si concurenta nu astepta.
Astazi, cand lupta pentru acelasi produs se da intre zeci de furnizori inovatia, mesajul, idenitatea si timingul, alaturi de o strategie de comunicare coerenta si consecventa sunt esentiale in succesul unui brand.
Brandingul este un instrument complex și vital în gestionarea succesului unei afaceri. El afectează toate aspectele legate de cerere, concurență, tendințe, mesaj, poziționare, comunicare și măsurare,
dar și o ajustare permanentă în funcție de semnalele primite din piață.
Construirea unui brand puternic necesită o strategie bine gândită care să capteze esența afacerii și să ofere o experiență memorabilă consumatorului final.
Pentru ca un produs să aibă succes pe “raftul” fizic sau virtual, sunt esențiali următorii pași:
* Audit brand - audiență, tendințe, poziționare și performanță în piață - concurență vs. experiență consumator (UX design), plusuri și minusuri etc.;
* Analiza pieței și a concurenței - segmentarea populatiei dupa preferințe, cutume, cultură, varsta, educație, finante, valori, religie, apartenenta la grupuri etnice sau sociale etc.
* Creație identitate UNICĂ - necopiata sau inspirată (nume, grafică, culoare, stil, fonturi, imagine, mesaj);
* Comunicarea brandului către publicul țintă prin: packaging, website, social media, promo, campanii de mailing etc. dar și intern, in cadrul companiei;
* Măsurarea eficienței brandului prin indicatori calitativi și cantitativi. În funcție de semnalele primite din piață venim cu ajustări la creație, comunicare și buget.
O prezentare detaliată a întregului proces o puteți găsi pe situl nostru la https://www.lucasdesign.ro/branding-design.html
Branding By The Book
Realizarea unui brand “by the book”care să “prindă” la consumator ține cont în mare măsură de experiența echipei de design și indicatorii enumerați anterior. Sunt multe companii care, pentru a reduce costurile, apelează la fantezia creatoare a unui “băiat talentat”, fără să existe o garanție și o măsurare a performanței obiectului ajuns pe raftul magazinului. Dar sunt si companii care stiu că brandingul nu se termină cu împachetatul produsului într-o cutie frumoasă, pe care n-o cumpără nimeni, ci este un proces de comunicare continuu care durează între 5 si 7 ani, cu investiții și vânzări care cresc de la an la an. Cu aceste companii, care au in spate manageri cu viziune, preferam sa lucram.
Noi schimbam felul in care ceilalti te privesc
Noi te ajutam sa scoti in evidenta avantajele produsului tau si sa comunici publicului exact ce vrea el sa auda, sa vada, sa simta. Noi facem ca produsul tau sa fie atragator, dorit, cautat si cumparat. Te ajutam, in acelasi timp, sa planifici si sa directionezi resursele catre un public tinta, interesat. Iti spunem ce produs se vinde, unde te afli in piata in raport cu concurenta, cererea, dimensiunile si tendintele pietei. Noi te ajutam sa reduci costurile de productie, vanzare si marketing, pentru ca afacerea ta sa devina profitabila, durabila si predictibila.